Translate

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016


Εἰς μνήμην ἡρώων....



«Ἀξιολάτρευτά μου παιδιά, πολυαγαπημένη μου γυναίκα, χαίρετε. Αὐτήν τήν στιγμήν πού σᾶς γράφω εἶναι Τρίτη, 10 ἡ ὥρα τό βράδυ. Ἀκριβῶς πρίν τρία λεπτά μᾶς εἰδοποίησαν ὅτι χαράματα τῆς Παρασκευῆς 21.9.1956, θά ἐκτελεσθοῦμε…. Λατρευτά μου παιδιά, σᾶς ἀφήνω γιά πάντα, στήν τόσο νεαρή μου ἡλικία. Στά 22 μου χρόνια πεθαίνω γιά χάρη μιᾶς μεγάλης ἰδέας. Σᾶς εὔχομαι, ἀγαπημένα μου παιδιά, νά γίνετε καλοί Χριστιανοί καί καλοί Ἕλληνες. Ἀκολουθήστε πάντα τόν δρόμο τῆς ἀρετῆς»!

"Αυτά έγραφε στην οικογένειά του ο Ανδρέας Παναγίδης λίγες ημέρες πριν απαγχονισθεί από τους Βρετανούς αποικιοκράτες. Στις 21 Σεπτεμβρίου συμπληρώνονται 60 ακριβώς χρόνια από τον απαγχονισμό του Παναγίδη, του Μιχαήλ Κουτσόφτα και του Στυλιανού Μαυρομάτη, αγωνιστών της ΕΟΚΑ (Εθνικής Οργανώσεως Κυπρίων Αγωνιστών). Ο Παναγίδης, πατέρας τριών παιδιών παρά το νεαρόν της ηλικίας του, και ο Κουτσόφτας γεννήθηκαν στο Παλαιομέτοχο κοντά στη Λευκωσία. Ο Μαυρομάτης γεννήθηκε στη Λάρνακα Λαπήθου της επαρχίας Κυρηνείας. Σήμερα το Λύκειο Παλαιομετόχου έχει το όνομα των ηρώων Κουτσόφτα και Παναγίδη. Οι εθνομάρτυρες γαλουχήθηκαν στα Κατηχητικά με ελληνορθόδοξη παιδεία. Έδωσαν τη ζωή τους για την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα.
Έχουμε χρέος προς όλους τους μαχητές της Κυπριακής Ελευθερίας, αυτούς που έπεσαν το 1955-59 και αυτούς που έδωσαν τον άνισο αγώνα τον Ιούλιο-Αύγουστο του 1974, να μην επιτρέψουμε την επανεμφάνιση και εφαρμογή ενός νέου σχεδίου Ανάν. Σήμερα ασκούνται πιέσεις πανταχόθεν στον Ελληνισμό της Κύπρου....."
Ἀπόσπασμα ἄρθρου, "ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ"

 18 Σεπτεμβρίου 2016