Translate

Κυριακή, 29 Ιουνίου 2014

ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ!



Ξένη δημοσίευση

Σχόλιο ἱστολογίου: Δημοσιεύουμε τό κείμενο πού ἀκολουθεῖ, τό ὁποῖο ἔγραψε ἕνα πρόσωπο μέ τίς ἀπόψεις τοῦ ὁποίου, ὅπως αὐτές ἔχουν κατά καιρούς δημοσιοποιηθεῖ, διαφωνοῦμε θεολογικῶς τουλάχιστον καί ἐκκλησιολογικῶς σέ πάρα πολλά σημεῖα. Ὡστόσο, τό γεγονός ὅτι αὐτό τό ἴδιο πρόσωπο τό διακρίνει κατά καιρούς ἀξιοθαύμαστο θάρρος στήν ἔκφραση καί διατύπωση δημοσίου ἐλέγχου σέ δημοσίως πραττόμενα κακῶς κείμενα καί δή μέ κείμενά του, τά ὁποῖα ἐνίοτε προσεγγίζουν εὔστοχα καί καίρια πολλά σημεῖα τῶν θεμάτων τά ὁποῖα κατά καιρούς θίγει, μᾶς ὤθησε στή φιλοξενία τοῦ παρατιθεμένου στή συνέχεια κειμένου του. Τό κείμενο αὐτό τοῦ κ. Ἀμβροσίου, ἄν καί δέν μᾶς ἐκφράζει πλήρως - μάλιστα διαφωνοῦμε πλήρως σέ κάποια σημεῖα του, ὅπως στήν ἀναφορά του στό πρόσωπο τοῦ προκατόχου τοῦ σημερινοῦ Πατριάρχου, τοῦ Δημητρίου (+), τό ὁποῖο προσεγγίζει ρηχά καί συναισθηματικά, κ. ἄ. -  ἀνατέμνει μέ ἐνδιαφέροντα τρόπο καί σκέψη τά τελευταῖα θλιβερά καί ἐξοργιστικά γεγονότα. Καί, τέλος πάντων, ἀποτελεῖ πολύ πιό ὑπεύθυνη στάση ἀπέναντι σ’ αὐτά, ἔναντι τῆς προδοτικῆς σιωπῆς τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τῶν προφανῶς ἀποδεικνυομένων δειλῶν συναδέλφων του ἐπισκόπων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Τά συμπεράσματα ἀνήκουν στούς ἀγαπητούς ἐπισκέπτες-ἀναγνῶστες μας.

ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ

ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ:

α) ΠΡΩΤΑ, Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ,
ΕΠΕΙΤΑ ΔΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥΣ!
β) ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ!
γ) ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΔΕ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟΝ!


Ὁ κ. Ἀμβρόσιος.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

_______Πολύς λόγος έγινε για την συνάντηση Πάπα και Πατριάρχου στα Ιεροσόλυμα. Άλλοι σχολίασαν επαινετικώς τη συνάντηση αυτή και άλλοι επικριτικώς. Εμείς σήμερα θα αποτολμήσουμε να διατυπώσουμε -με θάρρος και με παρρησία, ως συνήθως- ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ γύρω από το γεγονός αυτό. Θα το ατενίσουμε από μια διαφορετική οπτική γωνία. Εκ προοιμίου λέμε, ότι θα εκφρασθούμε επικριτικά, όπως άλλωστε φαίνεται και από τον τίτλο του σημερινού σημειώματός μας, χρησιμοποιώντας τον απερίτμητο λόγο της αληθείας και το ύφος των Προφητών. Οδηγός μας θα είναι ο Προφήτης και Πρόδρομος Ιωάννης, ο Οποίος, απευθυνόμενος προς τον Ηρώδη της εποχής Του, έλεγχε δημοσίως, λέγοντάς του «Δεν σου επιτρέπεται….», δηλ. το γνωστόν «ουκ έξεστί σοι…..» (Ματθ.14,4) 
_______Δεν έχουμε τίποτε με κάθε ένα από τα δύο αυτά υπεροχικά και πολύ επίσημα εκκλησιαστικά πρόσωπα! Τόσο ο Πάπας των Καθολικών κ. Φραγκίσκος είναι μια πολύ ισχυρή προσωπικότης, όσο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης των Ορθοδόξων κ. Βαρθολομαίος είναι επίσης μια πολύ ισχυρή εκκλησιαστική προσωπικότης! Αμφότεροι αποτελούν Μεγάλες Μορφές του εκκλησιαστικού στερεώματος, ο ημέτερος δε όλως ιδιαιτέρως θα ηδύνατο να είναι καύχημα όλων ημών των ταπεινών, μικρών και ασημάντων Επισκόπων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εάν……..!
______Αυτό τούτο το γεγονός, της εξυπνάδας των δύο αυτών προσώπων δύναται να είναι συγχρόνως και πλεονέκτημα και μειονέκτημα. Πλεονέκτημα καθίσταται, όταν και οσάκις τα πολυχαρισματικά Πρόσωπα διαθέτουν αρετή και βιώνουν αυτό που ονομάζεται αγιότης! Τα ίδια προσόντα εν τούτοις καθίστανται μειονέκτημα, όταν και οσάκις τα υπεροχικά της Κοινωνίας Πρόσωπα εμφορούνται από υπερτροφικό εγωϊσμό, οπότε και ενδιαφέρονται μόνον για την προβολή του ονόματός των, εξυπηρετούν δε συνήθως προσωπικά τους  συμφέροντα και ωφελήματα, μάλιστα δε αυτό της υστεροφημίας!
______Ας καταφύγουμε σε ένα παράδειγμα: Ο μακαριστός Οικουμενικός Πατριάρχης κυρός Δημήτριος με την αγία μορφή του και την ταπεινή συμπεριφορά του ενέπνεε το σεβασμό προς πάντας! Δεν διέθετε ασφαλώς μια ακτινοβόλο πολυχαρισματική προσωπικότητα, όπως συμβαίνει με τον σημερινό Πατριάρχη! Εν τούτοις η πατριαρχεία του Δημητριου υπήρξε λίαν επωφελής για την Εκκλησία, καθ’ όσον με την απλότητα και την αγιότητά Του ενέπνεε τους πάντες, πιστούς τε και απίστους! Διέθετε αυτό το «κάτι άλλο», την αγιότητα! Με κάθε Του λόγο, με κάθε Του κίνηση έδειχνε τον Ουρανό, τον Παράδεισο, την Βασιλεία των Ουρανών!
_________Ο νυν Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος είναι βεβαίως ένας πανέξυπνος άνθρωπος, αλλά παρά ταύτα δεν αφήνει να διαφαίνεται η πνευματική του συγκρότηση, ούτε αυτό πού ονομάζουμε «αγιότητα»! Μπορεί να διαθέτει τα στοιχεία αυτά, αλλά δεν φαίνονται! Θαυμάζεις την ευστροφία Του, όχι όμως και την αγιότητά Του!
_________Λέγοντας αυτά η μνήμη μας τρέχει προς τα πίσω! Πως να ξεχάσουμε τη φρικτή εκείνη σκηνοθεσία, την οποία συνέλαβε στο μυαλό Του και τελικά έθεσε σε εφαρμογή για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο, τον επί δεκαετίες προσωπικό του φίλο;   Ήταν 30 Απριλίου του 2004, όταν ο Παναγ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ενόμισε -λανθασμένα πάντοτε- ότι ο Χριστόδουλος, με τις εκλογές Αρχιερέων στην Αθήνα, υπονομεύει τα Πατριαρχικά συμφέροντα στον Ελλαδικό Χώρο! Τότε ευθύς αμέσως έθεσε σε εφαρμογή ένα ανατριχιαστικό μηχανισμό κατά του μακαριστού Χριστοδούλου, προέβη δε στη γνωστή  μακάβρια εκείνη Τελετή εκεί στο Φανάρι για να τον «αποτειχίσει»,
 να τον αποκόψει δηλ. από το Σώμα της ανά τον κόσμο Ορθοδοξίας, επιβάλλοντας την ποινή της «ακοινωνησίας»! Ήταν, δυστυχώς, μια σατανική σε έμπνευση και εκτέλεση πατριαρχική Πράξη! Με την ενέργειά Του εκείνη ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ας μας συγχωρήσει την ειλικρίνεια, απέδειξε στην πράξη, ότι έχει σαν δώρο από τον Δημιουργό Θεό μεγάλα μεν χαρίσματα, αλλά μικρή καρδιά! Καθώς πολλοί λέγουν, κυριαρχείται από μεγάλο Εγωϊσμό και από  μεγάλη Κακία!  Είναι άφιλος και αδίστακτος, λέγουν όσοι Τον γνωρίζουν! «Η προσωπική τους σχέση (δηλ. με τον Χριστόδουλο) θεμελιώθηκε το 1965. Η σύγκρουσή τους κορυφώθηκε το 2004. Κι  όμως ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος υπήρξαν κάποτε φίλοι»! Αυτά έγραφε το ΕΘΝΟΣ στις 29.01.2008. Τα ολίγα αυτά ας θεωρηθούν, λοιπόν,  ως εισαγωγικά για τις παρακάτω σκέψεις μας.

1.     Ο ΕΝΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ, ΕΚΑΤΕΡΟΣ ΔΕ ΤΟΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ!



______Ο Πάπας της Ρώμης και ο Πατριάρχης της Κωνσταντινουπόλεως είναι, λοιπόν, δύο πανέξυπνοι άνθρωποι! Στις περιπτώσεις αυτές, οσάκις δηλ. απουσιάζει η αγιοπνευματική κατάρτιση και ζωή, το παιχνίδι που παίζεται από τα μεγάλα αυτά Αναστήματα είναι «προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις», δηλ. για την δημοσιότητα και την προσωπική τους προβολή, όπως ήδη το εσημειώσαμε! Άρα σε τελική ανάλυση το πρόβλημα διαμορφώνεται στο ποιός εκ των δύο α) θα υπερισχύσει του άλλου, β) ποιός θα δώσει την καλύτερη εντύπωση στην Κοινωνία και γ) ποιός θα ενισχύσει την επιρροή του στο εσωτερικό μέτωπο της εκκλησιαστικής του αρμοδιότητος.
(Φωτ.) Τι μεγάλη ταπείνωση! Και του Πατριάρχη το χέρι φιλάμε, αλλά  καί του Εβραίου, δηλ. του διαδόχου των σταυρωσάντων τον Χριστό! Ο χριστιανός Πάπας τιμά υπερβαλλόντως τον Εβραίο Ηγέτη!

 ________Ιδού τώρα η απόδειξη: Μετέβη ο Πάπας στα Ιεροσόλυμα, όπου συναντήθηκε όχι μόνον με τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη, αλλά και με διαφόρους άλλους εκκλησιαστικούς, πολιτειακούς και πολιτικούς τοπικούς παράγοντες. Εκεί ευρισκόμενος, την μια ημέρα ασπάσθηκε το χέρι του Οικουμενικού Πατριάρχου! Την άλλη ημέρα ασπάσθηκε το χέρι του Προέδρου του Ισραήλ! Έπειτα ασπάσθηκε το χέρι ενός ακτιβιστή ομοφυλόφιλου Ρωμαοκαθολικού ιερέα! Τέλος, επισκεφθείς το Μουσείο του Ολοκαυτώματος, ασπάσθηκε και το χέρι όλων των επιζησάντων από το Εβραϊκό Ολοκαύτωμα!  Δηλ. ο Πάπας εφαρμόζει την αρχή: «και με το σκύλο μπονζούρ και με τη γάτα καλημέρα». Κοροϊδεύει, συνεπώς, Θεό και ανθρώπους! 
 ________Μετέβη, λοιπόν, ο Πάπας στα Ιεροσόλυμα, δηλ. η συνάντηση αυτών  των Δύο Μεγάλων, Πάπα και Πατριάρχη, έγινε σε ουδέτερο δηλ. σε ξένο, έδαφος! Αμφότεροι έφυγαν από την έδρα τους και μετέβησαν σε ένα ουδέτερο έδαφος! Δια του τρόπου αυτού ουδείς μειώθηκε, ουδείς ταπεινώθηκε! Η παραχώρηση ήταν αμφοτεροβαρής! Πάπας και Πατριάρχης ετήρησαν τα προσχήματα! Έδειχναν,  ότι είναι ισότιμοι!
__________Ελάτε τώρα να δούμε τη πονηρία του Πάπα. Μια εβδομάδα αργότερα ο Πάπας προσκάλεσε, δηλ. παρέσυρε, όλους αυτούς τους Μεγάλους στην έδρα Του, στη Ρώμη! Τους προσκάλεσε εκεί, οπότε έμμεσα όλοι Τον προσκύνησαν! Ναι, όλοι τον προσκύνησαν, δηλ. και ο Οικουμενικός Πατριάρχης των Ορθοδόξων κ. Βαρθολομαίος και ο Πρόεδρος του Ισραήλ κ. Σιμόν Πέρες και ο Αρχηγός των Παλαιστινίων κ. Μαχμούτ Αμπάς! Ποιο ήταν το πρόσχημα; Τους κάλεσε στη Ρώμη για να ………προσευχηθούν δήθεν όλοι μαζί για την ΕΙΡΗΝΗ! Γιατί άραγε; Στα Ιεροσόλυμα δεν θα μπορούσαν να το πράξουν; Βεβαιότατα και θα ηδύναντο! Αλλ΄ ο Πάπας, δόλιος ών και πανέξυπνος, ήθελε, εμμέσως πλην σαφώς, να τονίσει την υπεροχική Του θέση! Και τελικά το κατώρθωσε! Τους «κουβάλησε» όλους στην έδρα Του, εκεί στη Ρώμη, όπου έπειτα από μια κοινή …..προσευχή (περί αυτού θα τα πούμε παρακάτω) όλοι μαζί  φύτεψαν και μια εληά σαν σύμβολο της πολυπόθητης ειρήνης στη Μέση Ανατολή.
(Φωτ.) Η εληά ως άλλοθι! Ώ!, της υποκρισίας! Έτσι άραγε κτίζεται η ειρήνη;
ΟΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ!
ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ!
ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ «ΑΠΙΣΤΩΝ»! 

________Ελάτε τώρα να στοχασθούμε λίγο πιο βαθειά. Με τον τρόπο αυτό ο πονηρός Ποντίφηξ της Ρώμης, εμμέσως πλην σαφώς,  ανέδειξε, όπως είπαμε ήδη, το υπεροχικό Του ανάστημα έναντι όλων των άλλων, αλλά συγχρόνως με τον τρόπο αυτό «έρριξε» τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, τον Οποίον κατέστησε de facto υποδεέστερό Του! Υποθέτουμε, ότι τώρα πλέον ο δικός μας Πατριάρχης θα μελετά με ποιόν τρόπο θα μπορέσει να «ρίξει» και αυτός με την σειρά Του τον «πολυαγαπημένο Αδελφό» Πάπα, έτσι ώστε να πάρει τη «ρεβάνς»! Αυτά, λοιπόν, συμβαίνουν στους πολύ έξυπνους Ηγέτες!  Πίσω από τα χαμόγελα, τα χειροφιλήματα και τα παρόμοια κρύβεται η ιδιοτέλεια, εμφωλεύει ο δόλος, η υποκρισία, το πάθος!
_______Ας έλθουμε τώρα στην πρακτική εφαρμογή των ισχυρισμών μας. Δείτε προσεκτικά, κυρίως δε στοχαστικά, την παρακάτω φωτογραφία. Θαυμάστε πόσην ……γλύκα αποπνέουν τα δύο αυτά υπεροχικά πρόσωπα ατενίζοντας ο ένας τον άλλο! Πόσην ή ποίαν ……. γλυκύτητα φανερώνει η έκφρασή τους; Απολύτως καμμίαν!  Άρα πρωτίστως ο ένας κοροϊδεύει τον άλλον, αμφότεροι δε, υποκρινόμενοι, κοροϊδεύουν και τον εαυτό τους! Μετέχουν ή σκηνοθετούν κάτι στο οποίο ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ!

2.     ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΙ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΙ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΝ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ!

____________Αν οι έξυπνοι εκκλησιαστικοί Ταγοί κορόϊδευαν μόνο τον εαυτό τους, ας πάει στο καλό! Έλα όμως που κοροϊδεύουν τα Μέλη της Εκκλησίας, της Ρωμαιοκαθολικής ο Ποντίφηξ και της Ορθοδόξου ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης!
_________Μετέβησαν στα Ιεροσόλυμα! Ποιος ο σκοπός τους; Να προωθήσουν την ενότητα ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση! Για να το επιτύχουν αυτό, θα ήταν απαραίτητη μια προετοιμασία της οδού προς την συμφιλίωση! Είδατε όμως μια ενέργεια είτε από τη μια μεριά, είτε από την άλλη, που να τροφοδοτεί την ενότητα; Είδατε μήπως να προηγηθεί κάποια Απόφαση του Πάπα, με την οποία θα γεφυρωνόταν κάπως το χάσμα των αιώνων, αυτό το χάσμα, που χωρίζει την Δυτική από την Ανατολική Εκκλησία; Είδατε μήπως μια Ανακοίνωση, μια Δήλωση, με την οποία ο Πάπας θα αιτιολογούσε και θα δικαιολογούσε το πως και γιατί αισθάνθηκε την ανάγκη να φιλήσει το χέρι του Οικουμενικού Πατριάρχη;
________Και τώρα από την άλλη πλευρά. Μήπως αντίστοιχα είδατε ένα Ψήφισμα της Πανορθοδόξου Συνόδου, που να αναφέρεται στην επικείμενη Συνάντηση των δύο Κορυφαίων; Μήπως ακούσατε μια κίνηση ενθουσιασμού από την πλευρά των Ορθοδόξων Πατριαρχών και Αρχιεπισκόπων; Τίποτε από όλα αυτά δεν συνέβη! Άρα Πάπας και Πατριάρχης απλώς  προέβησαν σε μια επίδειξη χωρίς αποτέλεσμα! Εξυπηρέτησαν το προσωπικό τους γόητρο και την υστεροφημία τους! Και τίποτε άλλο!
_________Ποιός όμως θα εξηγήσει και στον Πάπα και στον Πατριάρχη, ότι η αλλοίωση των Δογμάτων της αμωμήτου πίστεώς μας, η αποδοχή και η  διάδοση αιρετικών δοξασιών, η περιφρόνηση και καταπάτηση της Παραδόσεως κλπ. της Μιάς και Αδιαιρέτου Εκκλησίας, ένεκα των οποίων φθάσαμε στο Σχίσμα, ΔΕΝ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ή ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ; Πενήντα χρόνια πέρασαν από τότε που ο Πατριάρχης Αθηναγόρας συναντήθηκε για πρώτη φορά με τον Πάπα της Ρώμης Παύλο τον Στ΄ στα Ιεροσόλυμα και όμως τίποτε δεν άλλαξε! Το χάσμα υπάρχει! Το Σχίσμα υπάρχει! Ο Θεολογικός Διάλογος έχει οδηγηθεί σε ναυάγιο! Η Ορθόδοξος Εκκλησία, έπειτα μάλιστα από την Συμφωνία του Balamant, έχει εξέλθει άκρως ταπεινωμένη και πληγωμένη!  Άρα ΔΕΝ χρειαζόμεθα ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, χειροφιλήματα και εναγκαλισμούς. Μετάνοια χρειάζεται και συντριβή καρδίας! Αλλά ποιος τα έχασε όλα αυτά, «για να τα βρει» ο Πάπας;   
___________Εδώ ακριβώς έγκειται η κοροϊδία! Αφήνουν στο Λαό να δημιουργηθεί η εντύπωση, ότι  με κοινωνικές σχέσεις και συναντήσεις το χάσμα γεφυρώνεται! Ενώ στην πραγματικότητα το χάσμα μεγενθύνεται!
Κάποιος Ορθόδοξος Επίσκοπος, επισκεπτόμενος τον Πάπα, έσκυψε και του φίλησε το χέρι! Οπότε ο Σεβ. Γόρτυνος κ. Ιερεμίας, πλημμυρισμένος από οργήν, είπε: «Πόσο ντράπηκα, χριστιανοί μου, και πόσο συχάθηκα, όταν είδα σε φωτογραφία έναν ορθόδοξο Επίσκοπο, φημιζόμενο μάλιστα για την θεολογία του (;), να κύπτει την κεφαλή του και να φιλεί το χέρι του αιρετικού Πάπα! Ντροπή!…» 


(Φωτ.) Ο Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου – Ακαδημαϊκός και
Πρωτοπαλλήκαρο του Πατριάρχου μας- ασπάζεται το χέρι
του Πάπα! Η δουλοπρέπεια σ΄ όλο το μεγαλείο της!

Μια μεγάλη μερίδα Ορθοδόξων αντιτίθεται σ’ αυτές τις επικοινωνιακές σχέσεις, αντιδρά, διαμαρτύρεται! «Τι θα γίνει; Θα κολαστούμε με αυτά πού βλέπουμε και ακούμε! Πως εξηγούνται τα αγκαλιάσματα καί οι συμπροσευχές του Πατριάρχη μας με τόν Πάπα; Που θέλουν να μας πάνε αυτά;» , ερώτησε μια πιστή χριστιανή τον Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως κ. Ιερεμία».
_________Αυτή, λοιπόν, είναι η συντελουμένη εξαπάτηση της Κοινωνίας των Πιστών σε Ανατολή και Δύση! Απόδειξη στους συλλογισμούς μας αυτούς προσάγουμε το χειροφίλημα του Πάπα! Ο Πάπας Φραγκίσκος κάποια στιγμή έσκυψε και φίλησε το χέρι του Βαρθολομαίου! Τι υπέροχη αδελφική κίνηση, είπαμε όλοι μας στην αρχή! Αλλά τα πράγματα άλλαξαν άρδην, όταν μια άλλη ημέρα είδαμε τον Πάπα Φραγκίσκο να σκύβει και να φιλάει και το χέρι του Προέδρου του Ισραήλ, δηλ του κορυφαίου των Εβραίων πολιτών!!!!!! Τότε αντιληφθήκαμε, ότι ο πονηρός Ποντίφηξ ισοπέδωσε και άρα ταπείνωσε τον Οικουμενικό Πατριάρχη των Ορθοδόξων με τον Πρώτο Πολίτη των Ιουδαίων, δηλ. των σταυρωσάντων τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν!  Ώ, της υποκρισίας, Θεέ μου! Ο εκπρόσωπος του Χριστού στη γη έσκυψε και κατασπάσθηκε το χέρι του Αρχηγού εκείνων, που σταύρωσαν τον Σωτήρα Χριστό!
_________Άρα είχε δίκαιο ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, όταν έλεγε και εφώναζε: «Τον Πάπα να καταράστε, γιατί αυτός θα είναι η αιτία (του κακού)».
_______Η επόμενη παρόμοια κίνηση του Ρωμαίου Ποντίφηκα ήταν, όταν ο Πάπας έσκυψε και ασπάσθηκε το χέρι του ακτιβιστή-Ομοφυλόφιλου Ρωμαιοκαθολικού ιερέα  Don Michele de Paolis. Τέτοιος ευτελισμός των προσώπων ούτε στούς κοσμικούς κύκλους απαντάται!
_______Θέλετε, λοιπόν, αγαπητοί μου φίλοι, μεγαλύτερη απόδειξη της υποκρισίας των Προκαθημένων και από τήν άλλη πλευρά; Ο ημέτερος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, επήγε στο Εβραϊκό Μουσείο του Ολοκαυτώματος, όπου είπε και έγραψε άρρητα ρήματα! «…. Εν ονόματι της πολιτισμένης ανθρωπότητας ζητούμε συγγνώμη για την τραγική απώλεια της ζωής των θυμάτων αυτών και επαναλαμβάνουμε: Ποτέ πλέον!» έγραψε ο κ. Βαρθολομαίος στο βιβλίο επισκεπτών. Ελησμόνησε, φαίνεται, ο Παναγιώτατος, ότι εμείς οι Έλληνες και μάλιστα οι του ιερατείου, προστατεύσαμε τους Εβραίους, τους κρύψαμε στα σπίτια μας, τους δώσαμε ψεύτικα πιστοποιητικά (Αρχιεπίσκοπος Αθηνών), για να σωθούν από τη Γερμανική λαίλαπα! Αυτά θα περιμέναμε να διαβάσουμε και όχι την «συγγνώμη»! Λάθος, Παναγιώτατε! Αποσιωπήσατε την αληθινά χριστιανική συμπεριφορά των Ελλήνων!Και πάλιν θα αναφωνήσω: Ώ, της υποκρισίας, Θεέ μου! Μας κοροΐδεύουν! Πάρτε το είδηση!

3.     ΕΝ ΤΕΛΕΙ, ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΘΕΟΝ!

______________Ευρέθησαν στη Ρώμη για να προσευχηθούν για την ειρήνη του κόσμου και ειδικά στη Μέση Ανατολή, όπως είπαν! ««Ερχομαι στην Ρώμη για να πάρω μέρος στη σημαντική αυτή στιγμή προσευχής. Με την στήριξη του Θεού πρέπει να βοηθήσουμε την πολιτική και την διπλωματία ώστε να κυριαρχήσει η ειρήνη σε μια περιοχή που τόσο δοκιμάζεται» είπε σε δηλώσεις του στην ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα» ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος (βλ. Romfea.gr).  Έτσι όμως ο Παναγιώτατος κατέστησε φανερή την πρόθεσή Του να συμπροσευηθή με αλλοδόξους και αλλοθρήσκους! Και προσέθεσε: «Θα ζητήσουμε από τον Κύριο να εισακούσει την προσευχή μας και θα προσπαθήσουμε να στείλουμε το μήνυμα ότι τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ασία, με την βοήθεια του Θεού μπορούν να επιτευχθούν συγκεκριμένα αποτελέσματα», Τελικώς: «Την Κυριακή το απόγευμα της 1ης Ιουνίου, ο Πάπας Φραγκίσκος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο Πρόεδρος του Ισραήλ Σιμόν Πέρες και ο Πρόεδρος της παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς, προσευχήθησαν στο Βατικανό υπέρ της ειρήνης στην Μέση Ανατολή».
________Γεννάται, λοιπόν, το ερώτημα: Σε ποιό Θεό προσευχήθηκαν; Στον Σωτήρα Χριστό ημών των Χριστιανών, στον Γιαχβέ των αντίχριστων Εβραίων ή στον Αλλάχ των Μουσουλμάνων; Είναι άραγε επιτρεπτή αυτή η ισοπέδωση των πάντων; Ο Χριστός και ο Αλλάχ είναι ισότιμοι Θεοί; Ο Μωάμεθ και ο Χριστός είναι ένα και το αυτό; Τελικά, Παναγιώτατε, υπάρχουν πολλοί Θεοί; Αυτό άραγε είναι το μήνυμα, που θα θέλατε να εκπέμψετε; Άρα, χωρίς αμφιβολία, είσθε διαφημιστές της παγκοσμιοποιήσεως!
_________Και τώρα κάτι περισσότερο. Ο Μουσουλμάνος Μαχμούντ Αμπάς, προσευχόμενος στον Αλλάχ, συμπεριέλαβε στην προσευχή του τα τελευταία λόγια  ενός κεφαλαίου από το Κοράνιο (της 2ης sourate) και είπε: «Εσύ είσαι ο Κύριός μας, δώσε μας νίκη κατά των απίστων»(περισσότερα στο www.Olympia.gr, 15.06.2014). Βέβαια από τη στιγμή που ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ευρισκόμενος στην Ατλάντα των ΗΠΑ (2013), αποκάλεσε το Κοράνιο «το άγιο Κοράνιο», όλα αυτά δεν μας παραξενεύουν! Απλώς μας σκανδαλίζουν! Μας εξοργίζουν, θα έλεγα! Ιδιαιτέρως μας ενοχλεί το γεγονός, ότι ουδείς των Αρχιερέων του Θρόνου προέβη σε επανόρθωση του δογματικού αυτού ολισθήματος του Οικουμενικού Πατριάρχου! Φαίνεται, πως η παληά αρχή «σφάξε με Αγά, ν΄αγιάσω» έχει ακόμη ισχύ! Είναι άραγε όλοι τους «Yesman» εκεί στη Βασιλεύουσα; Οι πιστοί εν τούτοις δεν διστάζουν να αντιδράσουν.Κάποιος πιστός έγραψε  το εξής σχόλιο στη Romfea.gr:
«Αυτές οι συνεχείς προσευχές, επικλήσεις κλπ καλό είναι να τελειώνουν…. Ορθόδοξοι, Παπικοί, Εβραίοι και Άραβες δεν έχουν τίποτα κοινό! Δυστυχώς ο Πατριάρχης μας έχει πάρει έναν ολισθηρό δρόμο και κάποιοι πρέπει να τον σταματήσουν…»
_____________Συμπερασματικά: Εκεί κάτω στα Ιεροσόλυμα και εκεί πέρα στη Ρώμη οι πρωταγωνιστές Πάπας και Πατριάρχης πρωτίστως κορόϊδεψαν τον ίδιο τον Θεό! Μάλλον «εξύβρισαν έργω» τον μόνον αληθινό Θεό, τον εν Τριάδι προσκυνούμενο και δοξαζόμενο Θεό! Ο Θεός να τους συγχωρήσει! 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

________Έπειτα από όλα αυτά, φυσικά, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με όσα είπαν Πατριάρχης και Ευάγγελος Βενιζέλος σήμερα το απόγευμα, όταν ο Παναγιώτατος κ. Βαρθολομαίος πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στο Υπουργείο των Εξωτερικών. 
_________Καλωσορίζοντας τον Πατριάρχη, ο κ. Βενιζέλος στο Υπουργείο των Εξωτερικών αναφέρθηκε στο εντυπωσιακό, όπως το χαρακτήρισε, οδοιπορικό του κ. Βαρθολομαίου στα Ιεροσόλυμα και στη Ρώμη, καθώς και στη συνάντησή του με τον Πάπα, υπογραμμίζοντας το οικουμενικό μήνυμα ειρήνης που εστάλη και την αναβάθμιση της διεθνούς θέσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
«Αυτό είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό για την Ορθοδοξία και για το Γένος. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ γι΄ αυτή την ιστορική προσφορά σας» σημείωσε ο κ. Βενιζέλος, ….
_________Από την πλευρά του, ο κ. Βαρθολομαίος, ………μεταξύ άλλων είπε και τα εξής:  «Φέρνω από την μητέρα Εκκλησία εις τον ελληνικό λαό ευλογία, στοργή, αγάπη και το ενδιαφέρον μας». Αναφερόμενος  δε στις πρόσφατες επισκέψεις του στους Αγίους Τόπους με τον Πάπα και στο Βατικανό, ο κ. Βαρθολομαίος τόνισε ότι «ήταν γεγονότα σπουδαία στη ζωή της Εκκλησίας και του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου» και πρόσθεσε: «θεωρώ ως ιδιαίτερη ευλογία του Θεού, που με αξίωσε να συμμετάσχω σε αυτά τα γεγονότα -και αν μου επιτρέπεται η έκφρασις- να πρωταγωνιστήσω από Ορθοδόξου πλευράς». Καταλήγοντας, ευχήθηκε: «αυτές οι προσπάθειες όλων μας, εκκλησιαστικών και πολιτικών παραγόντων, να φέρουν την πολυπόθητη ειρήνη σε όλον τον κόσμο αλλά ιδιαιτέρως στη σπαρασσομένη Μέση Ανατολή» (Από τη Romfea.gr 17.06.2014).
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΨΕΜΜΑ:  Σε σχέση, τέλος, με την πρόσφατη συνάντησή του με τον Πάπα Φραγκίσκο στους Αγίους Τόπους, ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπογράμμισε ότι «η έκβασή της ήταν σαφώς θετική» και πως «η συνάντηση αυτή ήταν πηγή μεγάλης πνευματικής αγαλλίασης».
________Ναι, Παναγιώτατε, η συνάντηση στα Ιεροσόλυμα και στη Ρώμη, «ήταν πηγή μεγάλης πνευματικής αγαλλίασης», αλλά ΜΟΝΟΝ για Σας τους Πρωτεργάτες και Πρωταγωνιστές της, ενώ, αντιθέτως, ήταν πηγή μεγάλης απογοητεύσεως για εμάς τους  ευτελείς και ανώνυμους, οι οποίοι όμως πονάμε για την ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ!  Η Ορθοδοξία μας τόσο στα Ιεροσόλυμα, όσο και στη Ρώμη ευτελίσθηκε και προδόθηκε! Εκεί μόνον το Ισλάμ  εξήλθε ΝΙΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΑΙΟΥΧΟΣ! Η εξίσωση Χριστού, Γιαχβέ και Αλλάχ, καθώς επίσης και το χειροφίλημα της χειρός του Εβραίου Προέδρου από τον Πάπα της Ρώμης, ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΑ θα μείνουν στην ιστορία ως μια μελανή σελίδα της Πατριαρχείας Σας!

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΔΟΘΕΙ !

_____________Τόσο στα Ιεροσόλυμα, όσο και στη Ρώμη από τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη προδόθηκε η Ορθοδοξία μας! Αν τώρα προσθέσουμε και μερικά άλλα προγενέστερα περιστατικά ή γεγονότα, που βαρύνουν επίσης τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη, τότε θα έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα. Η προδοσία συνετελέσθη με την εξίσωση μεγεθών, που δεν έχουν απολύτως καμμιά σχέση μεταξύ τους! Με την έκπτωση στον τομέα της πίστεως!
Ας προσεγγίσουμε το ζήτημα!
1.     Χριστός και  Αλλάχ, Ορθοδοξία και Ισλάμ,  είναι η πρώτη εξίσωση!
2.     Αγία Γραφή και Άγιο Κοράνιο, είναι η δεύτερη εξίσωση!
3. Συμπροσευχή μεταξύ ενός Ορθοδόξου Πατριάρχου, ενός Πάπα, ενός Εβραίου και ενός και Μουσουλμάνου εκκλησιαστικού Ηγέτη  είναι η Τρίτη εξίσωση!
4.     Το υποκριτικό χειροφίλημα του Πάπα προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη της Κωνσταντινουπόλεως, τον κ. Σιμόν Πέρες, Πρόεδρο της Ιερουσαλήμ κλπ, είναι η Τετάρτη εξίσωση!
5.    Η επί το αυτό συμπόρευση και συνύπαρξη και συνεργασία Ορθοδόξου, Ρωμαιοκαθολικού, Εβραίου και Μουσουλμάνου Ηγετών, αποτέλεσαν τον «αχταρμά», περί του οποίου ομιλούσε ο μακαριστός Χριστόδουλος! Η παγκοσμιοποίηση, λοιπόν, είναι η πέμπτη εξίσωση, δηλ. η προώθησις της παγκοσμιοποιήσεως σε Ιεροσόλυμα και Ρώμη!
6.    Τέλος, αν σ’ όλα αυτά προσθέσουμε και την ύβρη, την οποίαν εξεστόμισεν παλαιότερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης περί των Αγωνιστών του 1821, και την οποίαν ουδέποτε μέχρι σημερα ανακάλεσε, τότε η κατάσταση γίνεται αυτόχρημα τραγική τόσον εξ επόψεως ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ, όσον και εξ επόψεως ΕΘΝΙΚΗΣ! Ο Πατριάρχης είπε κάποτε τα εξής βαρυσήμαντα, πλην όμως απαράδεκτα λόγια:
Λίγους μήνες μετά το συνέδριο της Καμπέρα, τον Οκτώβριο του 1991, ο τότε επίσκοπος Χαλκηδόνος Βαρθολομαίος τόλμησε να σπιλώσει την μνήμη των ηρώων της επανάστασης του 1821, με την εξής δήλωση: «Δυστυχώς οι δυο λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων, όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές».  (Η φιλοτουρκική δήλωση του Πατριάρχη, έγινε μια μόλις βδομάδα πριν την ενθρόνισή του σε Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως στις 2 Νοεμβρίου του 1991 και δημοσιεύτηκε από τις εφημερίδες Αυριανή και Ελεύθερη ώρα – 30 Οκτωβρίου 1991)._
 (βλέπε http://neolaia-esfigmenou.blogspot.gr/2012/02/blog-post_02.html
_______Μήπως, λοιπόν, οι τεταγμένοι Φρουροί της Ορθοδοξίας έπαθαν κάτι; Μήπως οι τεταγμένοι για να υπερασπίζωνται τα ιερά και τα όσια της Φυλής μας έχασαν τον προσανατολισμό τους; Μήπως το άλας «εμωράνθη»;  «Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου»!


ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΘΕΟΣΗΜΕΙΑ;

       1. Όταν ο Πάπας Φραγκίσκος από τον ειδικό εξώστη στο Βατκανό, όπου κάθε Κυριακή εκφωνεί τους λόγους του, εξαπέλυσε δύο περιστέρια, ως σύμβολο της ειρήνης, τότε ξαφνικά ένας γλάρος καί ένας κόραξ κατεσπάραξαν τα δύο εκείνα περιστέρια μπροστά στα μάτια χιλιάδων θεατών και συγχρόνως ακροατών του Πάπα στην γνωστή πλατεία του Αγίου Πέτρου. 
      2. Λίγο πρίν την συνάντηση Πάπα και Πατριάρχου στα Ιεροσόλυμα έγινε μεγάλος -όχι όμως και καταστρεπτικός- σεισμός με επίκεντρο την περιοχή της Ίμβρου, εκ της οποίας κατάγεται ο Πατριάρχης, γενικώτερα δε τη περιοχή της Σαμοθράκης.
      3. Ο σεισμός ακούσθηκε και στο Άγιον Όρος! Μήπως για να θυμίσει ο Θεός και στους Αγιορείτες Μοναχούς, ότι έχασαν πια τη λαλιά τους; Τώρα πια δεν βλέπουν άραγε τα καμώματα του Πατριάρχου; 
    4. Μετά τό προσκύνημα του Πάπα στο ιερό Σπήλαιο της Βηθλεέμ εξερράγη πυρκαϊά, η οποία και προκάλεσε σοβαρές καταστροφές στον ιερό αυτό χώρο.    
      Κάποιοι, στοχαστικά σκεπτόμενοι, διατύπωσαν την άποψη, ότι με όλα αυτά ο Πανάγαθος Θεός αποδοκίμασε ενέργειες, πράξεις και κινήσεις των δύο αυτών εκκλησιατικών Προσώπων, του Πάπα και του Πατριάρχου. Μπορεί και να μη έχουν άδικο! Πως π.χ. ευρέθησαν ένας γλάρος (από την  θάλασσα) και ένας κόραξ (από το βουνό) μαζί τήν ίδια ώρα και προέβησαν στην ίδια φονική πράξη; Η Ρώμη δεν έχει θάλασσα! Γιατί ο σεισμός να έχει επίκεντρο το Άγιον Όρος; Μήπως επειδή έχασε τη λαλιά του ως πρός τα καμώματα του Πατριάρχου; Γιατί άραγε να πιάσει φωτιά το ιερό Σπήλαιο της Βηθλεέμ; Όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως μία ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ στα επί γης δρώμενα υπό εκκλησιαστικών Ταγών!  
     
Αίγιον, 26 Ιουνίου 2014

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ


Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2014

Καί πάλι ὁ κ. Βαρθολομαῖος στήν Ἀθήνα.



Κατά τήν τριήμερη ἐπίσκεψή του στήν Ἀθήνα, κατ' αὐτάς, ὁ κ. Βαρθολομαῖος παρέστη σέ ἐκδήλωση στό ἀρχαῖο Θέατρο Ἡρώδου τοῦ Ἀττικοῦ, ὅπου συνέβη καί ἡ ὡς ἄνω ἀποδοκιμασία του ὑπό δύο εὐθαρσῶν Ἑλλήνων Χριστιανῶν ἀνδρῶν (σημ.: σπάνιο εἶδος στίς ἡμέρες μας). Προηγουμένως, εἶχε ἐπισκεφθεῖ στήν Ἀρχ/πή Ἀθηνῶν τόν Ἀρχ/πο Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμο, πρός τόν ὁποῖο μεταξύ ἄλλων ἀντιφωνῶν εἶπε: <<...ὁ λαός περισσότερο ἀπό τήν Θεολογία καί ὅλα τ' ἄλλα πού κάνουμε καί γιά τήν ἑνότητα τῶν ἐκκλησιῶν καί γιά τό περιβάλλον χρειάζεται τό καθημερινό του ψωμί. Ἑπομένως αὐτό εἶναι "τό ἕν οὗ ἐστί χρεία" αὐτή τή στιγμή τή συγκεκριμένη....>>.
Ἔτσι, λοιπόν, ὁ κ. Ἱερώνυμος ἀσχολεῖται μέ τά συσσίτια, ὁ κ. Βαρθολομαῖος μέ τό περιβάλλον, ἡ ἕνωση προχωρεῖ ἀνεμπόδιστη καί ὅλα βαίνουν καλῶς μέ ἕνα λαό πού ψωμίζουν ὑλικῶς, ἀποπροσανατολίζουν πνευματικῶς καί ἀποκοιμίζουν συστηματικῶς οἱ ποιμένες του.

Ἵδρυση τμήματος Ἰσλαμικῶν σπουδῶν στή Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης!



Ἡ προδοσία συνεχίζεται…. 

ΓΚΡΕΜΙΖΕΤΑΙ
 Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
 ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ!

• Στή χώρα τῶν χιλιάδων νεομαρτύρων θά διδάσκεται ἡ ἀπάτη τοῦ ἰσλαμισμοῦ!

Τοῦ Θεολόγου Λ. Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας



ταν στή Γενική Συνέλευση τς 7ης Μαρτίου 2014 το Τµήµατος Θε­ο­λογίας το ΑΠΘ λήφθη µέ µεγάλη πλειοψηφία πόφαση γιά τήν δρυση Τµή­µατος σλαµικν Σπουδν µέσα στή Θεολογική Σχολή το ΑΠΘ (πό τούς παρόντες 30 καθηγητές ψήφισαν: 23 πέρ, 6 κατά καί 1 λευκό) φάνηκε τι ξεπλάγησαν ο πάντες. Καί µως κανονικά δέν θά πρεπε νά πάρξει κπληξη, διότι πό τό καλοκαίρι το 2008 ρχισε νά ξετυλίγεται να ντεχνα καταστρωµένο σχέδιο, πού δήγησε βαθµηδόν στήν πόφαση ατή.

Τό καλοκαίρι το 2008 µέ τρες γκυκλίους τό πουργεο Παιδείας, καταστρατηγντας τό Σύνταγµα, χωρίς καµιά οσιαστική φορµή καί παί­τηση εχε καταστήσει τό Μάθηµα τν Θρησκευτικν προαιρετικό γιά τούς ρθόδοξους µαθητές(!), µέ ποτέλεσµα νας µεγάλος ριθµός παιδιν δίως στήν Γ΄ Λυκείου γιά ενόητους λόγους νά ζητάει παλλαγή πό τό µάθηµα. Τό ποτέλεσµα: µιά πρωτοφανής ναστάτωση, κόµα καί λειτουργικά προβλή­µατα στά σχολεα.

Τό 2010 ξεκίνησε κατάρτιση νέων Προγραµµάτων Σπουδν (ΠΣ) γιά τήν Πρωτοβάθµια καί Δευτεροβάθµια κπαίδευση. Καί τσι τέθηκε πό πλευρς το Μαθήµατος τν Θρησκευτικν µεγάλη εκαιρία – χαρα­κτη­ρισµός προέρχεται πό κσυγχρονιστές θεολόγους, πού κατάρτισαν τό νέο ΠΣ στά Θρησκευτικά– γιά τήν ναβάθµιση το µαθήµατος, γιά να µά­θη­µα ποχρεωτικό γιά λους χωρίς καµιά δυνατότητα παλλαγς, γιά να µάθηµα πού νταποκρίνεται στή (δθεν) πολυπολιτισµική κοινωνία πού ζοµε. Τό ποτέλεσµα: λλαγή το περιεχοµένου το µαθήµατος. πό ρθόδοξο θρησκευτικό µάθηµα γινε πολυθρησκειακό. ξι µεγάλες θρησκεες καί τρες χριστιανικές µολογίες µέ βαρύτητα στήν ρθόδοξη Παράδοση - µιά παραχώρηση µέ καθαρά ποσοτικό χαρακτήρα, φο στόχος το Προγράµµατος σύµφωνα µέ τούς µπνευστές του εναι «πέρβαση τς θρησκευτικς πολυτότητας», φο «στίς περισσότερες θρησκεες πάρχουν “πηγές” θεραπείας καί συµφιλίωσης» - διδάσκονται παράλληλα πό τήν Γ’ Δηµοτικο. δη πό τό 2011 τό νέο ΠΣ φαρµόζεται πιλοτικά µέ προοπτική τή γενική του φαρµογή ργότερα.


Τό 2013 ψηφίστηκε νόµος 4115/2013 πού παραχώρησε στούς Μου­σουλ­µάνους λληνες Πολίτες τς µειονότητας τς Θράκης τό δικαίωµα νά διδάσκονται τή θρησκευτική τους παράδοση καί στά δηµόσια σχολεα τς Θράκης (στά µειονοτικά σχολεα βάσει τν διεθνν συνθηκν πάρχει διδασκαλία τς θρησκείας τς µειονότητας). Τό πόµενο βµα, ναγγελία τν ντίστοιχων σπουδν σέ νώτατη Πανεπιστηµιακή Σχολή καί πόλυτη ξίσωση τν σπουδν ατν µέ τίς ρθόδοξες Θεολογικές Σπουδές, γινε πό τόν Γενικό Γραµµατέα Θρησκευµάτων το πουργείου Παιδείας Γεώρ­γιο Καλαντζή στίς 29 κτωβρίου 2013 στή Θεσσαλονίκη σέ µερίδα γιά τίς ξίες τς Χριστιανο-σλαµικς συνύπαρξης στήν λλάδα. Τό βασικό του πιχείρηµα ταν: πως πάρχει τό ρθόδοξο µάθηµα τν Θρησκευτικν γιά τούς ρθόδοξους µαθητές, τσι φείλει νά πάρχει καί τό ντίστοιχο µάθηµα γιά τούς Μουσουλµάνους µαθητές, πως πάρχουν ρθόδοξες Θεο­λο­γικές Σπουδές πρέπει νά πάρχουν καί ντίστοιχες σλαµικές Σπουδές. Καί φυσικά δέν πιλέχθηκε π.χ. Φιλοσοφική Σχολή τς Κοµοτηνς λλά Θεολογική Σχολή τς Θεσσαλονίκης γιά νά τονισθε πόλυτη ποιοτική ξίσωση (γιά τήν γεσία το πουργείου Παιδείας) τς ρθόδοξης Χριστι­α­νικς µέ τήν σλαµική θρησκευτική παράδοση. Τό πόµενο βµα θά εναι προφανς µετατροπή τν Θεολογικν Σχολν σέ Σχολές προβολς διαφόρων Θρησκειν, γιά νά νταποκρίνονται ατές στή στοχοθεσία το νέου Μαθήµατος τν Θρησκευτικν, πού λοφάνερα εναι πλήρης λλοίωση τς ρθόδοξης ταυτότητας το λληνικο λαο.



Μετά πό ατή τή σύντοµη εσαγωγή στή συνέχεια τς εσηγήσεώς µου θά πικεντρωθ στίς σλαµικές Σπουδές. πάρχει, βέβαια, σέ λες τίς Θεολογικές Σχολές µας µιά δρα Θρησκειολογίας, ποία µελετάει τό παγκόσµιο φαινόµενο τς θρησκείας καί τήν πίστη πως καί τόν πολιτισµό πού χουν παράξει ο διάφορες θρησκεες. Καί, προφανς, εναι σηµαντικότατη δρα ατή. λλο εναι, µως, ατή µελέτη τν διαφόρων θρησκειν καί ντελς λλο τό Τµµα σλαµικν Σπουδν πού σχεδιάζεται καί θά χει να ντίστοιχο σκοπό µέ ατό τν ρθόδοξων Θεολογικν Σχολν, δηλ. τήν κατάρτιση, µπέδωση, διδασκαλία, προβολή καί διάδοση το σλάµ!




Τί Εστί Ισλάµ;

φ’ σον, µως, τό πουργεο Παιδείας καί τό Θεολογικό Τµµα τς Θεολογικς Σχολς το Α.Π.Θ. περθεµατίζουν ατν τν σπουδν ς κάνουµε µες δ µαζί τά πρτα βήµατα ξετάζοντας τίς σπουδές ατές!!!

ς δοµε πρτα π’ λα, τί σηµαίνει λέξη σλάµ. σλάµ σηµαίνει: ποταγή στόν λλάχ, κούσια καί ναγκαστική, πως µαρτυρε περίτρανα στορία καί σηµερινή πραγµατικότητα. ποµένως ο σπουδές ατές ποβλέπουν στήν µπέδωση, κατάρτιση, διδασκαλία, προβολή καί διάδοση τς ΥΠΟΤΑΓΗΣ ΣΤΟΝ ΑΛΛΑΧ. Γιά νά γίνει κατανοητή ατή ποταγή στόν λλάχ, θά θελα νά ναφερθ σέ δύο παραδείγµατα:

α. Σαουδική ραβία 2002: 14 µαθήτριες πέθαναν καί πολλές λλες τραυµατίστηκαν σέ πυρκαγιά σέ Σχολεο στή Μέκκα (11.3.2002). Γιατί; θρησκευτική στυνοµία δέν φησε τά κορίτσια νά γκαταλείψουν τό κτήριο πειδή δέν φοροσαν µπούρκα καί πειδή δέν τά περίµεναν νδρες συγγενες ξω πό τό σχολεο νά τά συνοδεύσουν. πίσης δέν πιτρεπόταν εσοδος τν πυροσβεστν στό σχολεο, γιά νά σώσουν τά κορίτσια, πειδή ταν ν­δρες καί σέ νδρες δέν πιτρέπεται νά εσέλθουν στίς διδακτικές αθουσες γυναικν!

β. Λιθοβολισµός γιά τό δίκηµα τς µοιχείας: Σέ νάρτηση http://heilgap.blogspot.nl/2014/05/al-shabaab.html πό τίς 10.5.2014 δόθηκε εδηση µέ βίντεο καί φωτογραφίες γιά τόν λιθοβολισµό µέχρι θανάτου νός κοριτσιο στήν περιοχή Lower Shabelle τς Νότιας Σοµαλίας γιά ποτιθέµενη µοιχεία. Τό κορίτσι θάφτηκε µέχρι τό στθος σέ µιά τρύπα βάθους νάµισι µέτρου καί πέτρες κσφενδονίστηκαν στό κεφάλι του, µέχρι νά πέσει νεκρό.

λα ατά γιναν σύµφωνα µέ τή Σαρία, τήν τέλεια τάξη γιά τήν φαρµο-γή το θελήµατος το λλάχ κατά τήν Θεολογία το σλάµ. Σαρία θεωρε­ται θείας προελεύσεως καί γιά τόν λόγο ατό δέν µπορε νά λλάξει. Ατή θά φέρει σέ λες τίς κοινωνίες τήν ερήνη! Ρυθµίζει τόσο τήν κάθετη σχέση µέ τόν λλάχ σο καί τίς ριζόντιες σχέσεις µεταξύ τν νθρώπων. Δέν πρόκειται µως γιά κωδικοποιηµένο νοµικό βιβλίο, δέχεται καί ρµηνεία καί γι’ ατό διαφοροποιεται σέ µεµονωµένα ζητήµατα, πειδή πηγές της κτός πό τό Κοράνιο εναι καί Παράδοση (hadith) καί ρµηνεία ατν γινε πό πρώϊµους σλαµικούς νοµικούς καί θεολόγους, ποία ρµηνεία δήγησε στή δηµιουργία τεσ­σάρων Σουννιτικν «Νοµικν Σχολν» καί µις Σιϊτικς. Δέν πρόκειται µως γιά σµα σαφν ντολν, στό ποο θά µποροσε νά εσαγάγει κανείς ποικίλες ρµηνεες. δίως στό Οκογενειακό καί Ποινικό Δίκαιο ο δηγίες το Κορανίου καί τς Παράδοσης εναι µέ µεγάλη σαφήνεια διατυπωµένες καί δέν φήνουν παρά µόνο λάχιστο περιθώριο ρµηνειν.

δίως γιά τό Κοράνιο πρέπει νά σηµειωθε δ, τι κατέχει πόλυτη αθεντία στό σλάµ. Θεωρεται οράνιο βιβλίο, δηµιούργητο, λάνθαστο πού πρξε καί θά πάρχει πάντοτε µαζί µέ τόν λλάχ. Τό συγκεκριµένο βιβλίο, τό ποο ο µουσουλµάνοι κρατον παράλλακτο στά χέρια τους πό τόν τρίτο χαλίφη, τόν Οθµν, γι’ ατούς εναι ντίγραφο το ορανίου πρω­τοτύπου πού βρίσκεται νώπιον το λλάχ.


Τό Οικογενειακό Δίκαιο

Γιά τίς σχέσεις νδρν καί γυναικν τό Κοράνιο δέχεται µέν ς πρός τή δηµιουργία τους (σούρα 39,6 καί 49,13), ς πρός τίς βασικές τους πο­χρεώσεις (πέντε στύλοι) καί ς πρός τήν πόσχεση το παραδείσου (33,35) να εδος σότητας, ποία, µως, σέ λλα χωρία ναιρεται σαφέστατα. κε διακηρύττεται νωτερότητα τν νδρν: «Ο νδρες ξουσιάζουν τίς γυνακες, πειδή λλάχ τούς κανε νώτερους καί πειδή ξοδεύουν τά γαθά τους γιά νά τίς συντηρήσουν» (4,34). Τό θεµελιώνει καί τό χωρίο πού πιτρέπει τήν πολυγαµία τν νδρν: «Μπορετε νά παντρεύεστε λλες γυνακες πού σς φαίνονται καλές: δύο, τρες, τέσσερεις π’ ατές. λλά ν φοβστε πώς δέν θά µπορετε νά τίς µεταχειριστετε λες µέ σότητα, τότε παντρευτετε µιά µόνο σες σκλάβες χετε» (4,3). δεύτερος, τρίτος καί τέταρτος γάµος το νδρα σηµαίνει φυσικά τήν ντίστοιχη ποβάθµιση τς γυναίκας, πό πρώτη σέ δεύτερη, σέ τρίτη καί σέ τέταρτη. Στή Σιϊτική παράδοση, πί πλέον, πιτρέπεται νας γάµος περιορισµένου χρόνου πό­λαυσης, π.χ. γιά τή διάρκεια νός ταξιδιο.

Χαρακτηριστικό στή συνάφεια ατή εναι καί πόλυτη λευθερία πού δίνει τό Κοράνιο στούς νδρες σχετικά µέ τίς σεξουαλικές σχέσεις µέ δολες: «Μακάριοι εναι ο πιστοί, ο ποοι … πέχουν πό σεξουαλικές σχέσεις, κτός πό κενες µέ τίς συζύγους τους καί σες σκλάβες κατέχουν» (23,1-6. Βλ. πίσης:  4,24˙ 4,3˙ 70,28-30). Ατή λεύθερη χρήση τν σκλάβων πιτράπηκε πό τόν λλάχ γιά τήν κανοποίηση τν σεξουαλικν ναγκν τν διοκτητν τους, τν πιστν νδρν Μουσουλµάνων! Μάλιστα, γιά τή ρύθµιση τν σχέσεων το δίου το Μωάµεθ µέ τό γυναικεο φύλο, ποος εχε καταγεγραµµένες τουλάχιστον 9-11 γυνακες, λλάχ το παρέδωσε µιά εδική γι’ ατόν ποκάλυψη: « Προφτα, σο πιτρέπεται νά παντρευτες τίς γυνακες πού προικοδότησες, σες πέκτησες µέ τήν δεξιά σου (ννοονται ο σκλάβες πού το δόθηκαν πό τόν λλάχ ς λεία)... καί κάθε λλη πιστή γυναίκα πού θέλει νά φοσιωθε σέ σένα. Ατό τό δικαίωµα τό δίνουµε µόνο σέ σένα...» (33,50).

Παρατηροµε δ µεταξύ τν λλων καί τή δουλεία ς µιά φυσική κατάσταση, δοσµένη πό τόν λλάχ γιά τούς πιστούς του. Ατό πιβεβαιώ­νεται καί πό τά χωρία το Κορανίου 16,71 καί 30,28. δουλεία εναι µέρος τς φυσικς κοινωνικς τάξης το κόσµου πως χει δηµιουργηθε πό τόν λλάχ.

νωτερότητα τν νδρν πιβεβαιώνεται καί πό τήν πρακτική τς συνάψεως γάµου. Παραδοσιακά γίνεται συµφωνία το κηδεµόνα τς γυναίκας µέ τόν νδρα. Συχνά οτε κν παρουσία τς γυναίκας θεωρεται παραίτητη, φο νοµικά δέν χει δικαίωµα πογραφς. Τό κατώτατο ριο λικίας πό παλαιά ταν 9 τν, πειδή Μωάµεθ  σύµφωνα µέ τήν Χαντίθ, τήν Παράδοση το σλάµ, παντρεύτηκε τήν γαπηµένη του γυναίκα ϊσσά ( διος περίπου 50 τν) σέ λικία 6 τν καί ξεκίνησε τήν γγαµη ζωή µαζί της σέ λικία 9 τν. Σήµερα σέ ρκετές µουσουλµανικές χρες τό κατώτατο ριο λικίας χει νέβει σέ 16 18 τν.

Μέ τό συµφωνητικό γάµου καί τήν νάληψη τς πληρωµς τς διατροφς νδρας ποκτάει τό δικαίωµα στό σµα τς γυναίκας: «Ο γυνακες σας», κηρύττει τό Κοράνιο, «εναι χωράφια σας˙ πηγαίνετε, λοιπόν, µέσα στά χω­ράφια σας, πως καί ποτε σς ρέσει» (2,223. Βλ. καί 2,187). πίσης νδρας ποκτάει τό δικαίωµα λήψης πειθαρχικν µέτρων, ν τό παιτον ο περιστάσεις: «Ο καλές γυνακες εναι πάκουες ... Ατές δέ πού φοβάστε πώς εναι νυπάκουες, νά τίς συµβουλεύετε, νά τίς στέλνετε σέ χωριστά κρε­βάτια καί νά τίς χτυπτε. πειτα ν σς πακούσουν, νά µή κάνετε καµιά λλη πράξη ναντίον τους» (4,34). γυναίκα, πό τήν πλευρά της, µέ τό συµφωνητικό γάµου ποκτάει τό δικαίωµα τς φροντίδας το νδρα γι’ ατήν: «Ο νδρες ξουσιάζουν τίς γυνακες, πειδή λλάχ τούς κανε νώτερους καί πειδή ξοδεύουν τά γαθά τους γιά νά τίς συντηρήσουν» (4,34).

Τό διαζύγιο κ µέρους τν νδρν εναι εκολη πόθεση, ρκε νά προφέρουν σύµφωνα µέ τό Κοράνιο τρες φορές τό «Talaq», «σέ διώχνω». άν τό λένε µόνο µία φορά, µπορε µέχρι τό διάστηµα τν τριν µηνν νά πάρουν τήν γυναίκα τους πίσω (2,229-230). γυναίκα µέχρι τότε µένει σέ κκρεµότητα. κ µέρους τς γυναίκας τό διαζύγιο πιτυγχάνεται µόνο µέσ δικαστικς ποφάσεως.

Χαρακτηριστική γιά τήν ποτίµηση τς γυναίκας εναι καί ξία τς καταθέσεώς της σέ δικαστήριο: κατάθεση νός νδρα ναιρεται µόνο µέ τήν κατάθεση δύο γυναικν: «Μιά γυναίκα µόνη µπορε νά κάνει λάθος» (2,282).

Μιά παρόµοια ντίληψη φανερώνεται καί στό κληρονοµικό δίκαιο: να κορίτσι κληρονοµε πάντα µόνο το µισό κείνου πού θά παιρνε στή θέση της να γόρι (4,11).


Τό Ποινικό Δίκαιο

Τό σλαµικό Ποινικό Δίκαιο συνήθως χωρίζεται σέ παραβάσεις ρίων, ντεκδικήσεως καί κρίσεως. Ο πρτες, ο hadd παραβάσεις, ναφέρονται στά ρια πού λλάχ χει θέσει στό Κοράνιο. Θεωρονται γκλήµατα πού δέν προσβάλλουν τό νθρώπινο λλά τό θεο δίκαιο. Περιλαµβάνονται τά ξς:

Μοιχεία καί πορνεία: Τό Κοράνι πιβάλλει γιά νύπανδρους (24,2 –3) 100 βουρδουλιές, Παράδοση γιά παντρεµένους τή θανατική ποινή. Θεωρητικά διες ποινές πιβάλλονται στούς νδρες καί στίς γυνακες, λλά γιά τούς νδρες πάρχουν πολύ περισσότερα περιθώρια (χρειάζονται π.χ. 4 µάρτυρες). Γιά τή γυναίκα συχνά γκυµοσύνη εναι ρκετή πόδειξη.

Συκοφαντία στήν περίπτωση πορνείας: Τό Κοράνι (24,2 – 3) πιβάλλει 80 βουρδουλιές.

Κλοπή σέ βαριά µορφή: Τό Κοράνι (5,33+38) πιβάλλει κρωτηριασµό, τήν πρώτη φορά το δεξιο χεριο καί σέ περίπτωση παναλήψεως το ριστερο ποδιο.

Ληστεία πί δο: νάλογα µέ τή βαρύτητα (φόνος χι) πιβάλλονται κρωτηριασµός το δεξιο ποδιο καί το ριστερο χεριο θανατική ποινή µέ δηµόσια κτέλεση, συχνά µέσ σταυρώσεως.

Κατανάλωση ονοπνευµατωδν ποτν: πιβάλλονται 40-80 βουρδου­λιές σύµφωνα µέ τήν Παράδοση.

µοφυλοφιλία – παιδεραστία καί βιασµός: Σύµφωνα µέ τή Παράδοση πιβάλλεται ποινή νάλογη µέ τίς τοπικές παραδόσεις, µέχρι καί θανατική ποινή.

ποστασία – κπτωση πό τό σλάµ: Σύµφωνα µέ λες τίς σχολές δι­καίου πιβάλλεται θανατική ποινή, ν καί τό Κοράνιο πειλε µόνο µέ τιµωρία µετά θάνατον.

Τά γκλήµατα ντεκδικήσεως (qisas) πως δολοφονία, σοβαρή σω­µα­τική κακοποίηση κ.. δέν προσβάλλουν τό Θεο λλά µόνο τό νθρώπινο δίκαιο. παιτον τήν πρόκληση τς διας βλάβης τή θανάτωση το νόχου µέ παρουσία δικαστή, γιά νά τηρεται αστηρά ντιστοιχία καί γιά νά µήν πάρχει πέρβαση το µέτρου. Μόνο πιό στενός ρσενικός συγγενής το θύµατος µπορε νά ζητήσει τή θανάτωση. Τηρεται πόλυτα ρχή τς σότητας: Π.χ. νας νδρας γιά ναν νδρα, µιά γυναίκα γιά µιά γυναίκα, νας σκλάβος γιά να σκλάβο (2,178). ν δέν µπορε νά τηρηθε ατή σότητα, δέν πιτρέπεται ντεκδίκηση. οκογένεια το θύµατος µπορε νά παραιτηθε πό τή θανάτωση το νόχου καί νά ζητήσει τή πληρωµή τιµς το αµατος (π.χ. στό ράν γιά ναν νδρα ρίζονται σήµερα: 100 καµλες, 200 γελάδες, 200 χιτνες εµένης καί 1000 Ντινάρια. Γιά τίς γυνακες παιτεται κατά κανόνα τό µισό). ν προκλήθηκε σωµατική βλάβη, µόνο τό διο τό θύµα χει τό δικαίωµα νά προκαλέσει στό δράστη τήν δια βλάβη. Μπορε µως καί νά ζητήσει ποζηµίωση.

Τέλος γιά τά δικήµατα κρίσεως (ta‘zir) πως ψευδοµαρτυρία, προσ­βο­λή, χρηµατισµός, πλαστογραφία, ξαπάτηση, κβιασµός κ.. ποινή ρίζεται σύµφωνα µέ τήν κτίµηση το δικαστή.


Ισλαµικός Επεκτατισµός  - Τζιχάντ

λος κόσµος νήκει στόν λλάχ: Ατή εναι πόλυτη πεποίθηση τν µουσουλµάνων. φο µως διαµόρφωση τς ζως καί ο ντιλήψεις τν λαν γιά τό Θεό ποικίλουν, πιβάλλεται στή συνέχεια διαχωρισµός ατο το κόσµου το λλάχ σέ Χώρα τς Ερήνης, δηλ. το σλάµ (κε πού πικρατε τό σλάµ σέ µεγάλο ποσοστό) καί Χώρα το Πολέµου (κε πού φείλει νά πικρατήσει τό σλάµ) σπου τελικά νά πιτευχθε σέ λο τόν κόσµο ποταγή στό θέληµα το λλάχ. τσι σέ 95 στίχους το Κορανίου λλάχ δίνει τήν ντολή γιά ερό πόλεµο. Μία γεύση µς δίνουν τά ξς χωρία:

« πόλεµος εναι ποχρέωσή σας ... Κανέναν π’ ατούς νά µήν τόν κάνετε φίλο σας πρίν δεχθε νά πορεύεται στίς δούς το λλάχ. Καί που σς γυρίσουν τήν πλάτη νά τούς πιάσετε καί νά τούς σφάξετε» (4.91).

«Χειρότερα πό τά ζα εναι στά µάτια το λλάχ ο πιστοι» (8.57).

« µισθός κείνων πού ναντιώνονται στόν λλάχ καί στόν πόστολό του εναι νά σκοτώνονται καί νά σταυρώνονται νά κρωτηριάζονται σέ χέρια καί πόδια ναλλάξ» (5.37).

«ταν συνανττε πίστους, κόψτε τους τά κεφάλια µέχρι νά προκαλέ­σετε σφαγή... άν ντως θελε λλάχ, τότε διος θά εχε πάρει κδίκηση πό ατούς, µως θελε νά δοκιµάζει τούς µέν διά τν δέ. Καί κενοι πού σκοτώνονται στό νοµα το λλάχ … θά τούς εσαγάγει στόν παράδεισο» (47.4-7).



Ατή µικρή καί σύντοµη περιπλάνηση στίς παραπάνω οσιαστικές πλευρές τς συµβιώσεως τν νθρώπων, πως τίς ρίζει τό Κοράνιο, πιστεύ­ουµε, τι φωτίζει να σηµαντικό µέρος τν σλαµικν Σπουδν, φο τό Κοράνιο ποτελε ναµφισβήτητα τήν καρδιά το σλάµ.

Μετά πό σα κθέσαµε παραπάνω ναρωτιόµαστε:

Δέν εναι παραλογισµός σχατη προδοσία γιά µιά χώρα µέ στω στοιχειδες νθρωπιστικό πόβαθρο νά προβάλλει µέσα πό νώτατα κπαιδευτικά δρύµατά της ατήν τήν θρησκεία πού κηρύττει: τήν περιφρόνηση καί τόν ξευτελισµό τς γυναίκας, τή δουλεία, να πάνθρωπο, νατριχιαστικό σύστηµα ποινικο δικαίου, µεθόδους θρησκευτικο πεκτατισµο πως σφαγές, ποκεφαλισµούς, σταυρώσεις καί κρωτηριασµούς;

Δέν γγίζει τά ρια το παραλόγου καί τς σχάτης προδοσίας κατά τν ρθοδόξων πολιτν της, πολιτική γεσία τς λλάδος ταν ποχρεώνει τόν µαρτυρικό λληνικό λαό µας (το ποίου ο πρόγονοι χουν ποστε µύ­ρια σα δεινά καί σφαγές ν νόµατι το λλάχ), νά ποδεχθε καί νά χρη­µατοδοτήσει τήν προβολή καί τήν διάδοση το σλάµ πό τά Α.Ε.Ι. τς χώρας µας, µάλιστα δέ πό τή Θεολογική Σχολή το Α.Π.Θ., πως καί πό τά δηµόσια σχολεα τς Π/βάθ­µιας καί Δ/βάθµιας κπαιδεύσεως;

Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος δωρίζων τό Κοράνιο στόν Πρόεδρο τῆς Coca-Cola.